wtorek, 11 sierpnia 2015

Zupa toskańska

Według przepisu, który proponujemy przygotujesz go sprawnie, . Zawijany makowiec w kruche. Smacznie, szybko i tanio. Absolutny mus na świątecznym stole.


Ten jest miękki i lekki, z dużą ilością masy makowej.

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku, dodajemy łyżkę mąki i cukru. Pozostawiamy do wyrośnięcia. Po kilkunastu minutach dodajemy mąkę, margarynę, . Jeśli makowiec , to tylko domowy – od początku, do końca.


Domowe makowce , czyli tradycyjne ciasta z makiem. Pieczone głównie na Wigilię i Święta. Mogą mieć postać strucli ( makowiec zawijany ) z ciasta drożdżowego .

Piekę go już od kilku lat :) Ciasto drożdżowe z dużą . Przepis na klasyczny, zawijany. Dzisiaj mam dla was makowiec bez jajek i masła, pyszny, domowy. Do takiego domowego makowca trzeba zrobić pyszne makowe nadzienie.


Te z puszki mają w sobie więcej bułki tartej i zagęstników niż maku i . Nie idź na łatwiznę i nie zamawiaj tego klasycznego ciasta w cukierni. Sprawdź, jak przygotować pyszny domowy makowiec. Masę makową dzielimy na dwie równe części i równomiernie rozsmarowujemy na rozwałkowanych ciastach a następnie zwijamy w roladę . Domowe ciasto i aromatyczna masa makowa z rodzynkami i orzechami.


Domowy makowiec to jedno z najbardziej kojarzących się ze świętami Bożego Narodzenia ciast. Jest wprawdzie dość pracochłonny w . Jednak smak i zapach gotowego makowca. Mak namoczyć w wodzie na godzin. Odcedzony wrzucić na kilka minut do gotującej się wody, dobrze osączyć i przepuścić razy przez maszynkę do mięsa z . Jak zrobić dobry makowiec ?

Na co dzień mak jadamy jedynie w postaci posypki na bułkach lub ciasteczkach. Sprawdź tradycyjny polski przepis. Bez domowego makowca święta są nieważne. Wzięłam najlepszy, wielokrotnie sprawdzony, domowy przepis na makowiec , przeliczyłam go na gabaryty mojej keksówki, upiekłam. Makowiec świątecznt zawijany.


Tradycyjny domowy makowiec zawijany na cieście drożdżowym. Tak jak większość osób nie wyobrażam sobie świąt bez makowca , ale do tej pory jakoś nie paliłam się do jego przygotowania,. Lekki drożdżowy placek, a w nim pyszna, słodka i bogata w bakalie, masa makowa.


Masę oczywiście można kupić w sklepie, jeśli tak zrobicie, . W tym roku po raz pierwszy zrobiłam domową masę makową więc zrobiłam też swój pierwszy makowiec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty